هر آنچه که باید از کلش رویال بدانید

بازی کلش رویال از مکانیزم جالبی بهره می‌برد. پس از مراحل آموزشی بازی که نسبتا کامل و جالب است شما می‌توانید مستقیما وارد جنگ شوید و شروع به کسب افتخارات در Arena کنید. برخلاف بازی کلش آف کلنز که یک بازی وقت‌گیر است، کلش رویال دارای گیم پلی سریع بوده و برای مبارزه با رقبای خود هیچگونه محدودیتی نخواهید داشت.

ابتدا کمی بهتر است در مورد بازی صحبت کنیم. هدف اصلی بازی این است که در مدت زمان ۳ دقیقه به دشمن خود حمله کرده و قبل از اینکه دشمنتان قلعه‌ی شما را تخریب کند بتوانید قلعه‌ی دشمن خود را نابود کنید. برای از بین بردن قلعه‌ی دشمن خود و همچنین نیروهایی که دشمنتان احضار می‌کند شما نیز باید دست به کار شده و نیروهایی را احضار نمایید. البته احضار نیرو نیز با مصرف کردن اکسیر صورت می‌گیرد.

هر آنچه که باید از کلش رویال بدانید

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در بالا سمت راست زمان باقی مانده از نبرد قرار دارد که شما باید قبل از اتمام آن دشمن خود را شکست دهید البته اگر زمان مسابقه به پایان رسید و نتیجه به صورت برابر بود به زمان مبارزه اضافه شده و یا به حالتی تبدیل خواهد شد که هر گیمری زودتر ساختمانی از حریف را تخریب کند مبارزه را خواهد برد.

ساختمان اصلی

در حال حاضر در بازی دو ساختمان اصلی وجود دارد که شامل یک قلعه و دو برج محافظ می‌شوند. در صورتی که شما قلعه را از دست دهید در بازی شکست خورده و همچنین با از بین بردن قلعه‌ی دشمن خود پیروز نبرد خواهید شد. برای بالاتر بردن سطح ساختمان‌ها شما باید کارت‌های خود را ارتقا داده یا کارت‌هایی را در کلن خود هدیه کنید تا لول شاه شما افزایش یافته و در نتیجه با کسب امتیاز لازم، ساختمان‌ها نیز همراه با لول شاه ارتقا یابند.

هر آنچه که باید از کلش رویال بدانید

بر روی قلعه، شاه قرار دارد که مجهز به یک توپ است. شاه تا زمانی که به قلعه حمله نشده و یا یکی از برج‌ها تخریب نشده باشد، از خود دفاع نخواهد کرد. اسلحه‌ی شاه یک توپ است که می‌تواند با آن به نیروهای زمینی و هوایی حمله کند و محدوده‌ای که برای دفاع از خود پوشش می‌دهد ۸ خانه است. در لول اول میزان ضریه‌ی توپ شاه برابر با ۵۰ بوده و با ارتقای سطح شما، سطح برج‌ها و قلعه نیز افزایش می‌یابد.

هر آنچه که باید از کلش رویال بدانید

برای دفاع از قلعه در سمت راست و چپ دو برج وجود دارد. تا زمانی که این برج‌ها از بین نروند دشمن شما نیروهای خود را تنها می‌تواند در نیمه‌ی زمین به سمت خود قرار دهد و حق قرار دادن آن در نیمه‌ی شما را ندارد. این دو برج می‌توانند به زمین و هوا حمله کنند و درصورتی‌که بخواهید سریعا برجی را نابود کنید باید از غول‌ها برای نبرد استفاده نمایید. شما با از بین بردن هر برج، یک تاج جایزه می‌گیرید که در نهایت گیمری که بیشترین تاج را برده باشد برنده‌ی مسابقه است. همانطور که متوجه شدید هر یک از این برج‌ها برابر یک تاج و تاج سوم نیز قلعه‌ است. محدوده‌ای که برج‌ها به دشمنان می‌توانند حمله کنند ۸.۵ خانه است.

کارت‌های بازی و نحوه استفاده از آن‌ها در مبارزه

در حال حاضر در بازی ۴۸ کارت وجود دارد که می‌توانید ۸ عدد از آن‌ها را انتخاب کنید تا در مبارزه از ‌آن ۸ کارت استفاده نمایید. ۲۸ عدد از این کارت‌ها مختص به جنگجوهاست، ۱۰ عدد نیز کارت جادو بوده و ۱۰ کارت ساختمان نیز در بازی وجود دارد که در آینده احتمالا افزایش خواهند یافت. البته سعی خواهیم کرد که تک تک این کارت‌ها را در مقالات بعدی توضیح داده و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را آشکار سازیم.

هر آنچه که باید از کلش رویال بدانید

در بازی یک جایگاهی قرار دارد که ۴ عدد از ۸ کارت انتخابی شما در آن محل قرار می‌گیرند. برای استفاده از هر کارت می‌بایست آن را انتخاب کرده و در محل مورد نظر قرار دهید. هر کارت برای استفاده نیاز به یک میزان مشخصی اکسیر دارد که این اکسیرها از نوار اکسیر در حال افزایش شما کسر می‌گردند. کارت بعدی نیز در گوشه‌ی سمت چپ نشان داده شده تا با توجه به کارت بعدی خود استراتژی مناسبی را در نظر بگیرید.

نوار اکسیر در بازی با زمان‌بندی مشخصی پر می‌شود. در بازی ساختمان‌هایی وجود دارند که با ساختن آن‌‌ها می‌توانید زمان پر شدن نوار اکسیر را افزایش دهید. همچنین وقتی بازی به ۱ دقیقه‌ی پایانی خود رسید میزان افزایش نوار اکسیر دو برابر سریع‌تر خواهد شد.
منبع:bartarinha

دوشنبه 20 آبان 1398
بؤلوملر :